h1 { font-family: 'Slackey', arial, serif; } h2 { font-family: 'Unkempt', arial, serif; } h4 { font-family: 'Schoolbell', arial, serif; } h5 { font-family: 'Crafty Girls', arial, serif; }
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Tuesday, August 31, 2010

MeRdekaKah kite???





salam kemerdekaan sume..(^_^)

alhamdulillah..arinie genap 53 tahun negara t'chenta MALAYSIA kite nie bebas dr dijajah oleh kuasa2 luar...
ape yg t'lintas kat kpale u all bile m'jelang detik 12 tgh malam 31 Ogos nie??
mesti msing2 t'pkir nk g smbut kn??
hampir sume tempat di seluruh negara nie pasti akan menyambutnye..
bagaimana caranye???lpaskn bunga api..laungkan laungan MERDEKA...MERDEKA...MERDEKA...
kibarkan jalur gemilang..wat ekspo..jualan..n mcm2 lg r..


dulu mse kecik2,i suke sgt ajk my parents g tgk smbutan hari merdeka nie..sbbnye dpt tgk bunge api yg warne-warni 2..(^_^)
then, bile zaman skolah menengah..hmpir tiap2 thun smbut merdeka kat skolah..
seronok sgt time nie..sbbnye ktorg akn countdown rmai2 kat dewan besar skolah 2...
pas2,pengetua akn jerit merdeka & ktorg pn follow..sgt rindukn moment2 itu...rse2nye ade peluang x nk rse cm2 lg??huhuhu..(T__T)


segalanye kekal abadi dlam ingatan..



n bile tbe zaman universitas..opss..universiti..hmpir tiap2 thun 2 i m'jejaki padang UPC 2 utk smbut merdeka...sekadar nk melihat cmne r perangai pelajar2 UPC bile smbut merdeka..
alhamdulillah..sopan2 lg sume..ciri2 guru BITARA 2 mmg x ilang r..(^_^)





n utk thun nie..sempena tmatnye gelaran pelajar ke atas diriku ini,aku pn b'cdng r nk intai2 smbutan merdeka kat daerah kelahiran t'cinta nie...(name daerah t'pakse di rhsia kn k..demi mase depanku..hehehe..:P ) 
ye r..dh lme x tgk smbutan kat cnie kn..hehehe...=)
i plan konon2nye nk g dlm kul 11 cm2 r wif my bro..nk tgk bunge api r konon2nye..borak punye borak + syiok tgk tv, dkat kul 11.45 cm2 bru ktorg kuar dr umah..
jln nk ke bndar 2 agak sesak r..al-maklum r..sume org nk smbut merdeka r katekan...(^_^)
mcm2 kenderaan ade kat jalan rye td...sperti biase msti r ade kete kn..hehehe..=P
pas2,ade gak moto2..lori x nmpk plak td ye..n yg ke-3 byk adelah beskal...dh mcm kat vietnam plak i rase...kagum i nk smngt2 warga daerah i nie..
snggup b'beskal mlm2 2 semate2 nk smbut merdeka..bgus btul anak bangsaku..
majorirti ade bendera 2 kat kenderaan masing2..aku intai2 kete aku xde pn bendera..ish3..x ptut btul r aku nie..=P


i pnye r syiok tgk bndar tmpt i nie b'seri2 mlm td..majoriti kdai still buke lg 2..n yg bestnye siap ade pasar malam alah2 uptown gitu kat bndar td....
niat di ati mcm nk singgh usha2 brg ke kn..tp,bile i toleh sblah..my bro dh tdo r..alamak!!!!ape dah..beria2 ajk i konon..die lelap dulu dh...hampeh punye abg..=P


so,i pn truskn r pemanduan ke tmpat smbutan...otw 2 punye r rmai mat2 moto + mat2 beskal kat tepi jalan..tgh jaln..atas jaln...nsib baek r bwh jln 2 x ley lalu,kalo x....=P
sesaknye area situ dgn anak2 muda sje..
then,aku pn tnye r abgku smada jd x nk g tgk bunge api nie???
die pn jwb, "xnk r..ngntuk r..jum r blik.."..so,aku pn redha je r..huhuhu..x t'capai hajat aku..(T___T)


otw blik 2, pnye r bnyak aku tgk dak2 skolah b'beskal...ye r..msti r dak skolah kn..xkn r org dh b'kerja nek beskal lg kot..=P 
mntang2 r dieorg rmai, men suke2 je cilok2 tgh2 kete 2..lngsung x pkirkn keselamatan..wat ati aku pnas je..dh mcm mat2 moto plak ku tgk cre dieorg 2..
rse cm nk buke cermin kete n ckp ngn dieorg je.. 
"dik2..dh lme idup ke??dulu akk bwa beskal gak mse kecik2..tp,akk x bwa tgh2 jln cmnie.."
naseb baik r thap keimanan + kesabaran aku tnggi lg...
n yg wat ku sdeynye..sume 2 anak2 melayu...xde pn anak2 bangse lain..(T__T)


ni bru yg aku nmpk kat jln rya..yg di tempat smbutan cmne plak reaksinye????


cmnie ke sebenarnye erti kemerdekaan yg kite agung2kn selama 53 tahun nie????
merdekakah kite sbnrnye kalo begini perangai anak2 bangse kite??
anda pikir2knlah ye...(^_^)v









Sunday, August 29, 2010

keLawaR vS buRunG haNtu..



hi & saLaM suMe...


sJak m'jeLang buLaN yG muLia nie iaitu buLaN raMadhaN aL-mubarak nie, aku raSe aku dh jadi cam kelawar r plak...kdng2 2 cm burung hantu pn ade..





nape aku ckp cm2???
ye r..mne xnye..aku skrg nie asek b'jge mlm je...dkt kul 3 lbey bru tdo..kdng2 2 pas subuh bru aku tdo..
pas2, siang ape lg...sesi m'balas dendam r..hehehe..=P


aku t'pkir gak nape r aku jd cmnie ye..
bile aku pkir punye pkir...rupe2nye sume nie b'laku sbb aku nie kejenye tanam anggur je kat umah nie..huhuhu..(T__T)
kalo aku dh keje, konfem2 kul 11 aku dh pengsan dh..x pn.pas isyak r pling awl..=P


motipnye di sini :  
wahai encik KPM..cepat2 r bg saYa posting ye...x sabor nk curah bakti nie..(^_~)v
di smping m'kembalikan rutinku seperti sediakala..
siang untuk BEKERJA..mlam utk TIDOQ..('_')



 so,wat mse nie aku umpama pak guard gak r utk umah nie..(2 kate mak aku r..kui3..=P )


k r..aku nk tdo dulu..daaa..(^_^)



Saturday, August 28, 2010

video Fenomena azan

feNoMena aZan..ALLAHUAKHBAR!!!!


 saLaM sume...

ariNi i nk cte suMthiNg yG meNarik teNtanG isLaM...atau fokuSnye LbeY kpaDa aZaN r..hehehe..
fakta nie i dpt mse tGk ikLaN kat astRo oaSis maGrib td..saMbiL b'buKe sMbiL tgk tv 2..ish3..x patot sngguh kn..kui3..:P bRu i tau rupe2Nye launGaN aZan x pNah b'heNti poN seLaMa 24 jaM seaRi tau...n laungaN 2 sentiaSe b'kumandang di seLuruh peluSuk dunia..byngkn r setiap mnit azan b'kumandaNg..

24 jam x 60 minit = 1440 kali seari..
1440 x 365 hari = 525600 kali setahun...
SubhanAllah...

so, i pn gtal2kn tgn nie search tntg fakta nie kat uncle google..smbil2 intai2 bedio skali kat u-tube..nie r hasil dr siasatan yg i dpt..cedok2 dr blog org len nie..hehehe..seLamat m'bace ye...(^_^)

ketahuilah bahawa pada setiap waktu, ribuan bilal di merata dunia akan melaungkan azan, mengakui ‘Bahawa Allah Sahaja Yang Patut Disembah, dan Nabi Muhammad Adalah Pesuruh Allah’. Dimulakan dengan Indonesia yang terletak di bahagian timur dengan ratusan kepulauannya dan jumlah penduduknya seramai 180 juta. Sebaik sahaja masuk waktu Subuh, azan mula berkumandang dari kawasan ini dengan ribuan Bilal yang akan melaungkan Keagungan Allah swt dan Nabi Muhammad s.a.w.
Allahu Akhbar!

   Proses ini akan bergerak ke arah barat kepulauan Indonesia. Perbezaan masa antara timur dan barat Indonesia adalah 1 ½ jam.

   Belum pun laungan Azan di merata Indonesia selesai, ianya akan bermula pula di Malaysia. Berikutnya akan disusuli di Burma dan dalam masa satu jam selepas Azan dilaungkan di Jakarta, tiba giliran Dacca di Bangladesh. Berikut laungan akan kedengaran di Calcutta dan terus ke Sringar di barat India.

   Perbezaan waktu di kota-kota Pakistan adalah 40 minit jadi dalam jangka masa ini, Azan akan berkumandang di seluruh Pakistan. Belum berakhir di Pakistan, Azan akan bermula pula di Afghanistan dan Muscat. Perbezaan waktu antara Muscat dan Baghdad adalah 1 jam. Dalam jangka masa itu, Azan akan berterusan dilaungkan di UAE, Makkah, Madinah, Yaman, Kuwait dan Iraq. Proses ini berterusan setiap detik sehingga ke pantai timur Atlantik.

    Jarak masa Azan bermula dilaungkan di Indonesia sehingga ke pantai timur Atlantik adalah 9 ½ jam. Belum pun Azan Subuh berkumandang di pantai timur Atlantik, Azan Zuhur kini sudah mula dilaungkan di Indonesia. Ini berterusan bagi setiap waktu sembahyang, tidak putus-putus.

Subhanallah, begitu hebat dan agungnya Islam!

Kalaulah setiap kawasan boleh memasang pembesar suara (yang power habis!), pasti akan bergegar satu dunia dengan laungan Azan yang tidak putus-putus.

Allahu Akhbar!!!!


bedio sye akn post dlm next eNtry k..(^_^)v




Friday, August 27, 2010

aLaMak..saLah orG r pLak...

 saLam & hiii suMe....

aGak2nYe ape yG t'LiNtas kat pikiRaN u aLL biLe tgK taJuk posT i kaLi Nie ye??
msti aDe yG pkiR i t'saLah tGur org nie kn???hehehe..
saLah r tekaaN u aLl 2..=P
ariNi i nk shaRe ngan suMe teNtanG taJuk nie
.
.
.
.
.
.
.
.


♥ kenape ALLAH temukan kita dengan org yg salah ♥



 sELaMat M'baCe...(^_^)

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih, apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi, itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..


harGaiLah haTi iNsaN yG aNda saYanGi...(^_^)




Thursday, August 26, 2010

beTteR LatE thaN neVeR...(^_^)

saLaM..

aRini i nk shaRe ngn suMe piCs maSe i gi b'buKe ngaN ex-SkuLmaTes sakTi LaSt 2 weeks @  restoraN biSik2 ..(^_^)v


iNiLah cupcaKes haSiL desiGn sye...(^_^)




wow..dpt besdaY preseNt 2..tQ azMaN..(^_~)



gurLz poWer!!!!


kaMi....





happiNeSs..(^_^)




sMiLe oweZ..(^_^)v




Wednesday, August 25, 2010

aNak ke niE????

saLaM...



u aLL pLay r duLu video Nie seBeluM baCe enTry nie k..
m'bace saMbiL m'dGr laGu nie akaN menaikkaN lagi feeL..hehehe.. (^_^)v
p/s : siLe PAUSEkan laGu di bwah sekaLi..hehehe..






aku tbe2 jadi paNas ati + geraM + maRa + yG sewaktu ngaNnya r biLe tGk raNcaNgaN meriSik khaBar kat asTro pRiMa maSe sahuR pG td...bkn geraM kat proG 2..tp,kat inDividu yg t'liBat daLaM proG 2..
proG 2 sGt bGus sebeNarnYa sbb die m'baNtu inDividu2 t'teNtu utk mengeratkaN kaSih saYaNg...meLuahkaN raSe ati seMpeNa raMadhaN nie..
but, yG buat aku btuL2 aGak beNganG biLe pG td maSe aku tGk 2 (ekcelli maSe sahur 2 siaraN uLanGaN je) adaLah biLe aNak2 yG dh b'thuN2 x jenGah parEnts die bLey wat muke seLuMberrr je biLe paK niL (host rancngaN ni) tepoN gtau yg mak die teriNgiN sGt nk juMpe ngn die..


maSe crEw2 teMukaN dieoRg kat restoraN 2, aNak die ckit pn x raSe b'saLah...siaP seNyuM2 Lagi 2...banGga r 2 koNonnYe dpt maSuk tB...
iBu 2 puNye r syG anknya..siap peLuk2 sbb t'LaMpau riNdu sGt..x kisah w/pn ati die t'Luke..
tp,aYah die mmG naMpak sGt keceWa ngn si aNak nie sbb maSe aNak die nk peLuk,si aYah seakaN2 meNoLak (mmG patut pn)...


biLe pak niL iNterBiu kat koNti pn, aNak die nie Ley wat muke sLuMberr die 2 lagi..ckit pn xde raSe maLu..pdhaL iBu & ayah die hidup MeLarat je sbLuM nie..
kNe kutip boToL2 kosong..kotak2 t'buanG..suMenYa utk saRa hidup..
aku tGk aNak die xde r meWah maNe pn..baJu poN biaSe2 je..tp,naPe r snGGup wat mak aYah die maCam 2 ye??? 
yG sdEynye si iBu bgtau biLe die caLL anaK2, anak2 die aNgkat tp seNyap je..x b'caKap sepaTah kata poN..
ada gaK aNak2 cM2 ye...
btuL r ckp pepatah bahawa seorG ibu maMpu m'jaGe 10 orG aNak..tp,10 org aNak beLum teNtu bLey jaGe seorG ibu..(T___T)



iNi yG sepatutNya kite anak2 LakukaN t'hadap iBu & ayaH yg teLah m'besaRkaN kite...


ati aKu jaDi b'+ saYup biLe tBe2 ayah aku ckap, "miNta2 jgnlah anak2 aku wat aku cmnie..pnat dah mak ayah 2 besarkan anak2 sMpai msuk uniVersiti..cmNie balasaN anak2 pd dieorg.." & "napelah dorg wat mak ayah cm2..korG x thu cMne raSenya biLe xde mak ayah nnt.."
aku harap sGt2 aku n adek-beradekku xkn jadi cM2..miNta dijauhkaN Ya ALLAH...


thaNks 4 briNg me to d woRLd mak ayaH..Luv u sooo muCh...



senYuMLah supaYa anDa akaN seNtiaSe keLihataN muDe..(^_^)




hatiKu jiWaMu..

saLaM & hii everYoNe!!!!


 wow..tGk tJuk macaM best je ye..tp, isiNye x thu r pLak..:P
hrp2 u all suke r ye..hehehe..=)

ariNi i nk shaRe soMethiNg yg aGak keLakaR r 4 Me..x thu r utk u all cmne plak..:P
biaseNye kaLo org b'CeNta nie..ape nme pnggilaN maNje yg akaN dieorg gNekn ye??
mksud i utk pnggil psngan msing2..hehehe..(^_^)
biaseNye kite dgr kapel2 nie bhsekn diri me sYg - abG, hoNey - bie, papa - MaMa, bie - ayaNg, baBy - darLiNg..n mcm2 lg r yg manis2 buNyinYe...


tp, td mSe i tGk ciTe geNg suraU kat astRo oasiS, psngn kapeL nie bhsekaN diri dieorg jiWa & hati..
hahahaha..t'geLak besaR i dGr..1st tiMe dGr kapeL maNje2 styLe gitu 2..hehehe...
ley diappLykaN daLaM reLatioNshiP i nnt r..kui3..(^_-)v
tp,biLe maSenye nk in relationship 2 x thu r..hehehe...


Ya ALLAH..daRi tuLaNg rusuk siaPakaH aku t'cipta??

itu sje yg i nk sHaRe maLam nie..merepek2 je..:P
daaa suMe..senYuM seLaLu k...(^_-)v...



Tuesday, August 24, 2010

keGiLaaN di Lewat maLaM..



SaLaM everBoDy!!!!!

nk thu x suddenLy maLaM ni(actuaLLy dh pg pn..:P )..i tbe2 tRaSe nk wat beSkut raYe..
theN tgn pn gataL2 r search kat teNet nie 4 resepi beskut2 yG keLihatN aGak meNarik..
nk thu jeNis beskut cMne yg i caRi???
hehehe..oF cos r besKut yg b'uNsuRkaN cokLet..

biLe dh juMpe 2, ape laGi..i trus priNt n muLakaN r keje m'aduN..wowwiieee..(^_~)v
ape nMe beskutnYe???kNe tunGGu ciap r nnt i bG naMe k..:P
x thu r ape bntuk beskut 2 nnt ye..
pix akn diupLoad lwat ckit r..
sbbnYe uSb 4 mY phoNe mispLace r..kNe searCh2 duLu Lorrr..=((

k..gtG r..mau cheCk besKut dLaM oven 2...
kaNg haNgus pLak..wink3..(^_*)v..
daaaa...

oppsss..jGn Lupe senYuM ye suMe..(^_^)v




Monday, August 23, 2010

aktiviTi wajiB biLe buLaN poSe..

saLaM suMe...


 biLe tiBe je buLaN pose, dh jaDi 1 tRadiSi 4 fmLy mY daDdY utk b'buKe saMe2 kat uMah saLah sorG adek-beradeknYa...xyh susah2 bookiNg reStoraN o hoteL..save duet..(^_^)
tujuaNnYa utk menambahkaN keMeSraaN antara fmly kaMi..aL-makLuMlah..nenek & atukku dh lme xde..so,hbgn 2 kne r sentiaSe di pelihaRa..
& ni mmg dh jaDi sLah satu aktiViti yaNg faMiLi ibRahiM tunggu2kN..seLaiN b'kuMpuL di haRi rYe & faMiLy day..wink3..(^_^)v
 
 
so, aRi saBtu aRi2 my houSe jadi poRt utk aktiviti b'buKe pose ni...seLepaS uMah pokSu Last week..(^_^)
maCaM2 yg mY pareNts pLaNninG nk msak..
& hasiL p'binCaNgan, ktorG pLih nasi aYam as d MaiN meNu...(^_^)
  deSeRtnYa adaLah pudiNg eskreM speSeL buataN mY MuM..kaLo u all mkaN seKaLi konfem nk lagi r..nyum3...t'byng2 puding eskrem 2...(*_*)

yg seroNoknYe iaLah cheF pd haRi kejadiaN adaLah aYah & aBgku...gandingaN father & soN 2..aku n mak just pantau dr jauh je..kui3..=P
tp, ngah sYok2 goyaNg kaki 2..tBe2 abg aku pnggiL suruh msak naSi...kiRe dh t'mSuk r aku dLaM gandingan 2 kn??mengeLat suNgguh dieorg nie..hehehehe...=P


n biLe tbe tiMe nk b'buKe 2, makaNan Ya Allah punye r byk..
sbbNye makcik & pakcik aku bwa kueh mueh, buah2an, n mcm2 lg r...ley wat keNduri 2..:P
n yg pling speseL adek sepupu aku bwa pizZa 2..pizza buataN seNdiRi..LbeY sdap dr piZZa hut uuu....nyum3...t'liur lg nie..asik ckp psl mknn je ye...=P


cuMe yg x bestNye sbb adek aku x bLik..n x suMe adek-beradek ayah ade keLmariN..yg kat kL & kLuaNg x dpt truN pn...
tp,xpe..nnt nk dkat2 rYe ade laGi..giLiRaN uMah makciK pLak...(^_^)
n next week giLiraN uMah pokteh..
aku haRap sGt tRadiSi nie akan kekaL sMpai biLe2..


p/s : sowi r entRy kaLi nie xde pics r..nk aMik gaMbar sedaRa2 tgh makaN pn x Ley sbb caMeRa msuK workshop..(T___T)


~ seNyuMLah w/pn aNda disaKiti..(^_^) ~
 
 

Saturday, August 21, 2010

15 rahsiE senyuMan..(^_^)


 salaM...ape kabo suMe??
hope suMe sehat2 je..(^_^)
so,ariNi i nk shaRe ngn korg suMe psaL 15 rahsia senyuMaN..
sebeLuM baCe entRy nie..dGrLah lagu nie duLu k..(^_^)
(p/s : jgn lupe PAUSEkan lagu di bwah 2..:P )






seLaMat m'baCe..catat jgN x catat ye..hehehe...=P


1. Para saintis mendapati seNyuM & ketawa merupakaN 1 senyuMan b'bentuk jogginG daLaMaN di maNa dapat merangsang seluruh tubuh & mampu memberi manfaat b'guna kpd sisteM saraf otak & juga hormon2..    
juM kite b'joGGinG..(^_^)v

   
 2. Pengkaji dan pengamal barat percaya apaBiLa kita memulakan hari dGn senyuman, iaNya bukan sahaja berupaya menceriakan hidup kita tetapi memberi banyak kebaikan kepada kesihatan. Apabila kita tersenyum, badan turut 'tersenyum' dan menganggap kita gembira. Kajian menunjukkan senyuman memperlahankan aliran darah yang melalui sinus ke otak..hurmm..bgus nie..(^_~)v

3. Apabila darah yang 'sudah sejuk' ini sampai ke hipotalamus (bahagian yang mengawal suhu badan dan emosi) ia menghasilkan kesan 'gembira'. Selain itu, apabila kita tersenyum, kita hanya menggunakan 17 otot muka berbanding 43 ketika mengerutkan dahi...wow..jmat p'gunaan otot 2..(^_~)v


4. Senyuman bukan sekadar reaksi gerak muka, tetapi turut mempunyai kaitan dengan penghasilan endorphin dalam otak yang mengurangkan kesakitan fizikal dan emosi menjadikan seseorang itu rasa lebih selesa dengan diri sendiri.


5. Kajian menunjukkan individu yang ketawa 100 kali dalam tempoh 24 jam mendapat manfaat kardiovaskular sama seperti bersenam 10 minit. Hal ini terjadi kerana apabila kita ketawa, tekanan darah dan kadar degupan jantung meningkat. Kemudian kedua-dua kadar ini akan turun iaitu lebih rendah daripada paras sebelum kita ketawa...jimat mse aku b'senam..kui3..:P


6. Kita juga perlu sedar bahawa kanak-kanak lebih banyak ketawa dari orang dewasa. Kanak-kanak berumur antara 4 - 6 tahun ketawa 400 kali sehari berbanding hanya 15 kali sehari di kalangan orang dewasa. Justeru, tidak hairan jika orang dewasa lebih mudah diserang penyakit serta mengalami masalah tekanan dan kemurungan...hurmmm..aku baNyak gak ketawa..kire aku nie kaNak2 r eh??:P

opss..jubah konvo sy t'lalu besar r...t'pakse r sye bukak..:P

7.  Kajian yang dibuat oleh sekumpulan saintis dari Universiti Pusat Perubatan California menjelaskan terdapat 2 jenis 'stress' iaitu stress yang baik dan stress yang tidak baik. Senyum dan ketawa dikategorikan sebagai stress yang baik. Stress yang tidak baik akan memberi tekanan kepada sistem ketahanan badan...



8. Dalam kajian di atas, 2 kumpulan orang dewasa telah digunakan sebagai eksperimen. Kumpulan pertama dipertontonkan cerita-cerita lucu manakala kumpulan kedua diletakkan disebuah bilik tanpa berbuat apa-apa.Sampel darah diambil 10 minit sebelum dan selepas kajian dibuat. Dari keputusan sampel darah tersebut, kumpulan pertama didapati peningkatan hormon semakin baik seperti hormon 'endorphins' dan hormon 'neurotransmitters' dan penurunan tahap hormon stress 'cortisol' dan 'adrenaline'...bio Lak plak..kNe study sMuLe nie..:P


9. Ketika kita ketawa, sel pembunuh tumor dan virus semulajadi dalam badan akan bertambah selaras dengan pertambahan Gamma-inteferon (protein melawan penyakit), sel T (yang penting untuk sistem pertahanan badan) dan sel B (yang menghasilkan antibodi melawan penyakit).


10. Senyuman juga mampu merendahkan tekanan darah, menambah kemasukan oksigen dalam darah dan ini secara tidak langsung merangsang proses penyembuhan. Banyak kajian terbukti bahawa tekanan emosi seperti kemurungan, kemarahan atau keresahan mempunyai kaitan dengan sakit jantung.


11. Senyuman yang diakhiri dengan ketawa mengaktifkan kimia badan dan secara tidak langsung merendahkan risiko penyakit jantung, tekanan darah tinggi, strok, atritis dan ulser. Pusat Perubatan Universiti Maryland menjalankan kajian ke atas 300 responden dan mendapati 40 peratus orang yang mengidap penyakit jantung kurang ketawa berbanding orang yang sihat.


12. Senyuman dan ketawa antara senaman yang baik kerana ia membabitkan diafragma, abdomen, sistem pernafasan, muka, kaki dan otot belakang badan. Ketawa 'mengurut' organ dalam abdomen dan menguatkan otot abdomen, merangsang kedua-dua belah otak dan meningkatkan keupayaan untuk belajar. Ia melegakan ketegangan otot dan tekanan psikologi; membuatkan otak lebih peka serta bersedia menerima maklumat baru. 

13. Ketawa juga dikatakan mampu memperbaiki fungsi usus, sekali gus meningkatkan pencernaan dan penyerapan nutrient dalam badan. Ada juga yang percaya ketawa boleh membakar kalori seperti kita bersenam beberapa minit...cepat r aku kurus kalo ari2 ketawa nie..wink3..(^_~)v


14. Selain memberi pelbagai kebaikan kepada tubuh, dalam ajaran Islam sendiri mengatakan senyum itu satu sedekah. Senyum mampu menjadi penawar pada penyakit rohani yang kronik. Senyum tidak perlu modal, cuma sekelumit rasa ikhlas yang bisa memaniskan senyuman itu. Senyuman yang dilemparkan mampu menyerikan hari insan lain. Mungkin juga mampu menyejukkan hati yang sedang marah atau mampu juga untuk memulakan sesebuah ikatan...saYa setuju!!!!(^_^)


& rahsie yaNg terakhir adalah...


15. Pujangga menyebut :

" SENYUM ITU KELOPAK. KETAWA ITU BUNGA YANG SEMPURNA KEMBANGNYA". Jadi rakan sekalian, jangan lupa untuk senyum.... Semasa bekerja, belajar, SENYUMlah, kerana ia akan menggembirakan dan menceriakan hidup kita....yezzaaa...(^_^)v



tgk pakcik nie..tetap t'senyuM w/pn gigi die kuraNg..(^_^)v

aMacaM???banyaKkaN keLebihaN senYuM nie..so,jgn r kedekut2 nk senyuM kat org..hehehe...peace suMe..sMiLe aLwisz..(^_^)v



Thursday, August 19, 2010

senyuMLah...(^_^)

 saLaM...
aLhaMduLiLLah sedar x sedar dh seminggu kite b'puasa...(^_^)
diharapkaN u oollsss suMe xde ponteng2 pose k..kecuali utk mereka yg dibenarkan..kui3..:P

ariNi i dh cte psaL senYumaN..hehehe..
x thu r nape tbe2 je trase nk shaRe cte psaL senyuMaN..pdhaL minggu nie i byk je b'murung..huhuhu..(T___T)
mybe sbb aku nk hiburkaN ati aku gak kot..hehehe...(^_^)


 so,ape yaNg uollss suMe tau tentang senyumaN nie???
aku thu yg senyum ade mcaM2 jenis..
antaranye adaLah seNyuM kambiNg (seperti gaMbar di bwah nie)..
pas2,ade senyum kerang (ala..orgkn sllu ckp yg ko nie senyum cm kerang busuk nie nape??kui3..:P )
senyuM siNis..senyuM x ikhLas..lg senyum ape eh??nnt r aku pkir ye..:P
kaMbiNg pn pkai p'dakap giGi 2..caYeLah..(^_^)v
 
S = Senang
E = Empati
 N = Nikmat 
Y = Yakin  
U = Umpan
M = Manis

ukirLah seNyUmaN yg paLiNg maNis keraNa seLaiN seDekah,senyuMaN itu ibarat LukisaN rahSia hati...senyuMan itu tiDak menyakitkaN tapi ia menjaDi peNawaR hati yaNg sakit...(^_^)~


mampukah kite t'senyum atau ketawa w/pn kite dlm kesedihaN??
tentu sukar raseNye utk kite lakukan...
kalo mampu pn, tentu org sekeliling kite akan anggap kite seorg yg 'superperson'..
haNya mereka yg btul2 kuat sje mampu t'senyum atau ketawa ketika mereka dlam kesedihan...

cube u all tgk wajah org yang sentiase ceria & wajah org yg sentiase murung...
dan wajah org yang sentiase t'senyum & org yg payah untuk senyum apalagi ketawa..
ape p'bezaan antara wajah2 ni???
anda fikir2kanlah ye....(^_^)

x rugi rasenYe kaLo u all sedekahkn sedikit senyuman 2 utk org lain..
mne thu bile kamo snyum kat seseorg 2,hati mereka akan jd lebih tenang...


k r..i stop cnie dulu k..nk prepare utk b'buke..hehehe..
next entry nnt i kongsi psal 15 fakta menarik tntg senYuM k..(^_^)
so,senyumlah sntiase w/pn kamo disakiti...

jgn masam2..cekGu yuMi x suke..hehehe...(^_^)v

Wednesday, August 18, 2010

b'Buke puaSa di RestoRaN biSik2..

saLaM seMua...
sowi r dh LaMe x meNuLis..
actuaLLy i nak meNuLis psaL entry b'buke @ bisik2 nie last sundaY lagi..tp,x b'kesempataN..huhuhu..aGak kebuzYaN ckit r Lately nie..


ari ahad 2 dak2 batch aku mSe study kat saKti a.k.a SMs koTa tiNgGi ade wat proGraM maKan2 a.k.a b'buke pose kat reStoraN bisik2, paRit raJa batu PaHat...
sroNok je juMpe meMber2 yaNg dh LaMe x juMpe mse kat saNe..(w/pn haNya 13 org je yg dtg...) kui3...(^_~)v
sMpat r gaK ktorG b'gosip2 haNgat psaL dak2 skoLah ktorg..2 pn sLpas b'buke r...(takut pahala b'kurang plak kalo b'goSip sblm b'buke..kui3..:P )


aNtaRa mY freNs yaNg dataNg on d day adaLah koShao @ e-cah,  teNg @ khairiah, azah, izzah, pak bob @ ajis @ naZruLauf, tok Bat @ azMan, joeRo @ k-rul faiZ, arep, ayeL, tapai @ farhaNnuLhakiM, kaMaL & awek kaMaL..hehehe..b'jeLa2 plak aku taip nme dieorg nie ye..mcm r korg suMe kNaL..kui3..:P

seGaLa pics seMasa ari keJadiaN akaN diupLoad keMudiaN ye..sBb suMe gaMbaR2 2 xde pd i..hehehe..suMe daLaM kaMera dak2 nie..kaMeraku di workshop..roSak..huhuhu..

trusLah t'seNyuM..(^_~)v

Friday, August 13, 2010

sahuR ooo sahur..

saLaM to suMe p'baCa...
aLhaMduLiLLah..ariNi dh msuk ari ke-3 uMat isLam b'puase..(^_^)
so, u olllss suMe baNguN sahur x sepanjang 3 ari b'puase nie??
ade sesetengah org x suke bgn sahur nie..mereka akn maN seBeLuM tdo biaseNye..
tp, b'sahur ini amat dituntut dalam isLaM...


Rasullah SAW bersabda, "Perbezaan antara puasa kita(islam) dengan ahli kitab(Yahudi Dan Nasrani) terletak di atas makanan yang kita makan ketika bersahur, mereka tidak bersahur".


 
bg aku pLak, b'sahur 2 dh jd satu rutiN biLe buLan pose nie..hehehe...kecuali waktu bendera meRah r..kui3..:P
munGkiN sbb aku dh dibiasekaN b'shur sjak daRi kecik Lagi kot..x kisah r walau just miNuM air kosong je..jaNji aku sahuR..hehehe..(^_^)
& aLhaMduLiLLah r sepanjang 3 ari kite b'puaSe nie, setiap pagi aku baNguN b'sahuR..
cuMe pagi td haMpiR2 t'laJak aku & faMiLy..huhuhu..
mungkiN sbb seMaLaM tidO agaK Lewat suMenye..
naseB baik r seBeLuM tido seMaLaM aku dh t'Gerak nk maSak Lauk utk b'sahuR..
so, xde r kaLut sgt..hehehe..(^_^)
tp, ciaN r kat mak, ayaH & abg yg t'pakse maKaN cepat2..(t'masuk r aku..:p ) sBbnYe takut dh abis waktu..



cMne ktoRg Ley x sdaR???
nk dijadikaN ciTe suMe saLah aku r..sbbnYe mak dh sRuh aku set aLarM kat hp die n ayah..
tp, aku just set aLarM kat hp aku je..
dgn hraPaN akaN t'jaga r 2 nnT koNonnye..ceiihhh..
aku poN set r jaM kuL 4.30 a.m...
nk bnGuN awaL r koNonnYe...b'angaN2 nk msak lagi ape2 yG Ley dimaKan..:P



tp,biLe dh LeNa dibuai miMpi...phaM2 je r..tMbah2 miMpi pakwe enseM lagi 2..:P
sdaR2 ayah aKu kjut taNye xnk sahuR ke suMe nie??
aku pon kaLut r banGuN tgk JaM...
5.30 a.m dh skaLiNye...
yG keLakaRnYe hp yg aku set aLarM 2 ade kat tGn aku...
cntiK je akU peganG die..
pdhaL seBeLuM tdo hp  2 aku Ltak tepi..
so...uuoooollsss dpt pkiR x ape yaNG teLah aku LakukaN biLe aLarm b'bunYi??



saLah sape 2 ye???
hp aku ke???
tgaN aku ke???
atau miMpi aku???
ke saLah abg aku sBb die x set jaM die seNdiri??:P
ke seBenarNye saLah jiRaN aku yg x tLg kejutkaN ktorG??kui3..:P


jd sbGai pengajaRaN...maLam nie sebeLuM tdo,aku akn setkaN aLarM kat hp suMe org daLaM uMah nie..kui3..:P
so, kpada jiRaN2 ku..jGan r maRa kaLo dGr buNyi bisiNG2 di paGi haRi nnt k..heheheh..(^_~)v


papepoN, seLaMat b'puaSe suMe...
senYuM2 Lah ye..(^_~)v






Thursday, August 12, 2010

epiLoG sYuRGa ciNta...

saLaM suMe..

aLhaMduLiLLah seLesai sudah sehaRi umat isLaM b'puase..
masih ade Lbey kuraNg 29 hari Lagi utk kite meNjaLani ibadah puase Ni...moGa2 kite mampu lakukaN yang t'baik...aminn..(^_^)


tbe2 maLaM nie saya t'gerak ati nk menuLis menGenai crite 'epiLog syuRga ciNta' yanG sedang dimainkan di tV3 setiap ari isnin - kamis jaM 6.30 ptg..
suKe tgk cite nie sbb ade adik mia saRa yanG chuMiLL 2...sgt pandai m'hayati watak w/pn bru 5 thuN..(^_^)v


 saye sbnrnYe agak t'seNtuh dGn episod siaNg tadi..
sceNe di maNa siti syuhadah dpt tahu bekas tuNangnYe b'kahwiN dgN kawaN baiknye sendiRi...
rasE sdey sgt tgk reaksi die mse 2...
msti die x sngke kwn die sndri yang akan raMpas tunang die..
n biLe tgk sceNe 2, otoMoticaLLy aku t'inGat kes aku duLu..
aku dpt byangkaN ape yg die rase w/pn itu mngkiN hanYa LakoNan..
kadng2 oranG yang paling kite p'cya yang akn tikaM kite dr bLakanG...
oLeh itu,jgN mudah p'cye dgN seseorg itu w/pn die merupakan kawan baek kite sndri...
tp,teMan sejati jarang akan tikaM kawannYa sndri sbb mereka niLah orG yang sentiaSe berada di sMpiNg kite waktu suke duke...(^_^)

papepn, tahniah kpada pengrah cite ESC nie sbb iniLah realiti kehidupaN sebenar yang b'laku zman skrg nie..saya akaN teruS meNonton crite iNi hinGGa episod t'akhiR...(^_^)
harap2 episod2 seLepas nie makiN meNarik..
sMiLe aLwizs..(^_^)v




Wednesday, August 11, 2010

biLe tiBe waktu b'buKe...

saLaM suMe...

wah..jaM dh meNunjukkaN pukuL 5.20 nie..
Lagi 2 jaM je nk b'buke nie..
mesti raMai ibu2 dh siap meMasak meNu utk b'buke pada ari p'taMa puasa nie kn..
tp,aRini ayah saYe yG jadi cheF utk ktoRg...hehehehe..
mak bLey r riLeks ye..hehehe..(^_^)
sepeRti biaSe r biLe tBe buLaN raMadhaN je, msti ade BazaR raMadhaN...
b'cakap psaL bazaR raMadhaN ni..saya yakiN raMai je yg dh kuaR g bazaR sekarNg nie kn?? 
aL maKLuM Lah suMe takut makaNan nnt abis..hehehe...
pape pn...m'beLi 2 b'inGat2 r ye...jgN saMpai x makaN pLak..hehehe...nnt jdi M'baziR je..(^_~)v

piLih biar betuL2 ye..jgN tamak2..heheh..(^_^)


so, saYa pN x bLey LaMe di cNi sbb nk kuaR g baZaR juGa nie..nnt sMbuNG Lagi k...
seLamat b'Buke suMe...makaN 2 b'ingt2..jgN smpai x Larat nk b'terawih pLak nnt...hehehehe..(^_^)

senYuM seNtiase ye..(^_^)v



seLaMat dataNg RaMadhaN...


saLaM 1 raMadhaN suMe..

pejaM ceLik pejaM ceLik cepat je mase b'LaLu...
kiNi raMadhaN muNcuL Lagi...
adakah ramadhaN kaLi iNi merupakaN raMdhaN terakhir bagiku??
seMoga aku b'kesemptaN utk b'teMunYa lagi pada tahuN dePan..
seMoga raMadhaN ini m'bwa seriBu keberkataN kpadaku & juga uMat isLaM yang LaiN..aminnnn..


video

t'ingat lagu nie waktu zamaN2 skoLah duLu..


raMadhaN kaLi iNi sgt b'beza kurasakan bbaNdinG tahuN seBeLum ni....

  • raMadhaN tahuN sebeLuM ni aku masih b'geLar PeLajar....tp, raMadhaN tahun ini aku bakaL b'geLar p'didik..(^_^)
  • ramadhaN tahuN sebeLuM nie x dpt pose peNuh nGaN mak ayh seLaMe sebuLaN 2..tp, ramadhaN tahun nie i'Allah akaN dpt b'puase penuh b'sama mak ayah t'sYg...(toLak cuti t'pakse 2 r..kui3..:p )
  • raMadhaN tahuN sebeLuM nie b'sahuR & b'buke nGn kawaN2...tp, raMadhaN tahuN nie b'sahur confirm2 ngn faMiLy setiap ari..b'buke 2 maybe r ade nGan kawaN2..hehehe...
  • ramadhaN tahun sebeLuM ni ade dpt jeMputaN b'buke puase kat uNi...tp,raMadhaN kaLi nie xde dh 2 suMe..huhuhu..

 walau cmne pn suasaNe raMadhan 2, ape yaNg kuharapkn haNyaLah keredhaaN aLLah sahaJa & seMoGa seGaLa aMaLaN & ibadahku diteriMaNYA..aminn..

senYuMLah b'saMaku seNtiase...
(^_^)




cekGu @yuMi duriNG her chiLdhood...(^_^)


saLaM suMe...
so..seperti yang cekGu yuMi jaNji sebeLum niee..
entry pada kaLi iNi adaLah my pixs during kanak @ chiLdhood..(^_^)
seteLah peNat m'edit..iniLah hasiLnye..
cekgu kompiledkn sumenye jd 1 pix je..hehe...(^_^)v

wajahku tatkala baru mngenal dunia..(^_^)


so...ape p'dpt u oollllss???sme x muke saye mse kecik ngn skrg??
mne lg coMey??duLu ke skrg??hehehe...
renung2kn..:P

sMiLe wit cekGu aYuMi...
(^_~)v...



10 oGos 1987 ✈✈✈ 10 oGoS 2010...

aLhaMduLiLLah...
thaNks to ALLAH keraNa stiLL m'beRi aku peLuaNg untuk b'nafas di atas Muka buMiNYA iNi seLepaS 23 thuN maSe b'Lalu..
tQ to iBuku puaN haLMi bt haRis keraNa b'susah paYah b'taruNG nyaWa utk memastikan aku b'peluaNg meLihat duNia ini 23 yaNg Lalu..i ♥ u Mak...shyaNg sGt2..


sebeNarNye aku nk post entry nie mse 10hb..tp,disbbkan pada tarikh 2 t'lalu bz melyn komen rakan2 di FB n x b'kesmptan menulis..t'pakse r entry nie dipost lwat seari..huhuhu..(T____T)
tQ to suMe kwaN2 di FB n luar FB utk suMe wish2 uolllsss..syang kamoo sume..
biG thaNks jugak kpada faMiLyku yG sudi bLnJe makan....
my frENs shahiR yG sudi bLnje GCB..thanks alot..hehehe..

MoGa p'taMbahaN usia iNi m'jaDikaN aku Lebih baiK daRi tahuN2 seBeLuMnYa...amiNN...(^_^)

 

azaM seMpeNa b'+ Nye uMoR???

 i. saye nk jadi anak yaNg soLehah...(✿◠‿◠)

ii.  saya nak jaDi seoRg p'didik yaNg b'dedikaSi & disayaNgi peLajaR..(✿◠‿◠)

iii. saYe x mau sdey2 Lagi dh pasNie..(✿◠‿◠)

iv. saYe mau LupekaN suMe kisah2 sdeY saya yG sptutnYe 2 thuN lpas sye buaNg jauh2..

v. nk kuMpuL duet byk2 pas2 g meLaNconG ngN faMiLy..kui3..:p

ape lg eh???2 je kot azaM utk thuN nie..msuk 24 thuN nnt tmbah azaM len plak..kui3..:p

seMoga ALLAH m'berkati p'taMbahN usiaku iNi...amin..(^_~)v

 saya di ambanG 20-an..hehehe..

gmbar zaMan kanak2 akn diupload dLam next entrY k..seLepas sesi editing seLesai..kui3..:p

sMiLe aLwizs with cekGu aYuMi..wowwiiee..(^_~)v



Monday, August 9, 2010

aDe ape dgN 10 oGos???


esok 10 oGos...
ade ape ye dgn 10 oGos???
jeNg3....





ni r jwpNnye...


esok stat r cte dRaMa b'siRi LageNda budak seTaN...
setiap seLasa pukuL 10.30 MaLam..
di astRo pRiMa...
tp,kaLo tGk ikLaN die..aYu 2 bukaN Lagi liSa surihaNi...huhuhu..
pape pn, seLamat meNoNton...
(^_^)v...


keGeMaraN baRu yG meNarik...♥♥


saLaM...
sejaK muLe b'bLog nie, aku dh jadi mabuk nk meNuLis kat cnie..
macam2 stoRy yanG aku nk shaRe kat cNie sbnrNye...
cte Mase aku stuDy..maSe aku praKtikaL kat skoLah...
cte teNtaNg kawaN2 yaNg bYk m'baNtu aku...
kwaN2 yG saMe2 seNget sepertiku...
& mcaM2 Lagi cite suKe duke hidupku..

so, nntkaN r ye stoRy2 sYe yanG hot2 nnt k...kui3..=P


akaNku teruS meNuLis seLagi t'maMpu...(^_~)v



p'saMaaN????


cube caRi p'saMaaN antaRa ketiGa2 pixs di bawah nie..(^_^)v

 

siLe tGk dgN teLiti ye...













dh jMpe x???












ape die???














ape??cikGu aYuMi ada daLaM suMe pics 2??
mmG r..dh bLoG sye pN nie..
cBe tGk sMuLe btuL2 k...


















dpt dh???
seNyuMaN???
hehehehe...bgus...btuL r 2...
p'saMaaNnYe adaLah daLaM kesuMe gMbaR 2 saYe t'seNyuM...(^_^)

ituLah ceKgu aYuMi...
saYe akaN seNtiase t'senYuM w/puN saYe sdeY...
sbb baGi saYa senYuMan 2 maMpu menguBat seGaLa kedukaaN...
& biLe kite seNtiase seNyuM,kite akN keLihataN mude sNtiase..

oLeh itu,seNtiaSeLah t'seNyuM w/pN hati kite b'duKa..
 (^_~)v....


biLa ciNta...

video
 
Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Hingga engkau pergi
Tinggalkanku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
 

kusebut namamu
disetiap doaku
bangkitkan setiap 
kenangan tentangmu
yangku dapat 
hanyalah bayangmu

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana

 

Uuu…

 Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

.....
Dalam harapan ...uuuu

cheNta..♥♥

tBe2 teraSa nak meNuLis pLak paGi2 ni..
so,taJuk p'biNcaNgan utk paGi nie adaLah ciNta...atau dalaM bahase jawaNya LuV...atau dLaM bahasE isyaraTnye ♥♥...

ape paNdaNgaNku tentanG chenta???
cHeNta itu iNdah sekiraNye berakhir denGan kebahagiaaN...
tetapi perit sekiRanYa t'putus di tGh jaLaN..
suMe orG berhak meMiLiki ciNta mereka seNdiRi..
cuMe LaMbat atau cepaT saje ciNta itu akaN dtG pada MereKa..

kaLo ikut kate apek...cheNta 2 uMpaMa saMbaL beLacaN...kui3..:P
 
video



daN bagi diriku seNdiRi,ciNta itu x wujud lg buat maSe ni..
cukuplah sekaLi itu aku disakiti..
keperitaNnYa saMpai seKaraNg masih terasa lagi..
mungkiN beLum ade orG yang boLey keMbaLikaN perasaaN indah ketika b'cinta itu utkku lagi buat mase ni..


bukaN aku b'putus asa utk b'ciNta..
cuMe aku x b'sedia utk disakiti sekali Lagi..
aku tkut aku akaN rebah sekaLi lagi..
memaNg pada hakikatNya aku naMpak kuat waktu kehilaNgaN si dia duLu..tp, itu suMe haNyaLah pada zahirNya sahaJa..


aku xnk t'slah pilih lagi utk kaLi nie..
aku inGinkaN ciNta yaNg keKaL ke akhir haYat kaLo boLey..
aku p'cye iaNya pasti akaN dtG juGa suatu haRi nNt..
cuMe sape orGnYe itu haNya DIA shaJe yanG mengetaHui..

so,kite stop cite psaL ciNta nie di sNi duLu k..
nnt ceKgu yuMI sMbuNg Lagi k...(^_~)v

There was an error in this gadget
Related Posts with Thumbnails