h1 { font-family: 'Slackey', arial, serif; } h2 { font-family: 'Unkempt', arial, serif; } h4 { font-family: 'Schoolbell', arial, serif; } h5 { font-family: 'Crafty Girls', arial, serif; }
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Tuesday, December 13, 2011

my lucky number!!!

salam..hiii..lme dh rsenye ayu x menghapdate entry kat snie kn..dh b'swng2 blog ayu nie..cian die...n ayu pn dh lme gak x buke blog nie..al-maklum r..sjak blog nie dikondem truk2 ari2..:P sowi r kpd yg m'kondem 2 k..i bkn ckgu BM o english yg PRO b'main bhse..sye cume r cikgu Maths shje..b'main2 ngn number sye pndai r...kui3..:P

tbe2 arini t'gerak plak ati nie nk buke blog nie..n guess what??there's something yg sgt menarik p'hatian ayu utk menulis entry tbe2..nmpknye mud ayu utk merepek meraban dh dtg blik..weeee...:P nk tau ape yg menarik 2??tgk r pic kat bwh nie..kalo x jeles,click je r pd pic 2 k..:))



jumpe x??hehehe..fokuskn pd yg ayu bulatkn 2 je..hehehe..i loike that num yg t'tera 2..1008...hehehe..x sngke plak num 2 yg appear bile ayu jengah blog nie arini..hehehe...mybe itu mmg my lucky number...(^_~)v

so,kpd follower2 ayu,tnggukn r next entry ayu nnt k...hehehehe...byk cite ayu nk share...crite t'tunggak slme 4 bln lbey 2..:))) daaa....smiLe always..(^_~)v

Sunday, August 7, 2011

maaf..bukan begitu niatku...(T____T)

salam Ramadhan utk sume...
diam x diam arini dh smnggu kite b'puasa kn??
rase mcm kjap je mse b'lalu...
n dh agk lme gak aYu x menulis entry kat blog nie...bukan apa..cume ade r beberapa insiden yg t'jadi yg menyebabkan aYu jd tawar ati nk b'cerita atau m'coret rasa di sini lg...(T___T)

aYu nk minta maaf r bebanyak kalo ade individu2 yg merasakan blog aYu nie x seHEBAT blog2 lain 2...
aYu just menulis utk suke2..sebagai salah satu medium utk ayu luahkan & share ape yg ayu rasa..
xde niat pn minta dipuji atau ape...ape ntah lagi utk m'cari musuh...
tp,mmg dh jd lumrah manusia nie utk m'kritik individu laen kn??so,ayu trime saje r sbrng kritikan tu...
n ayu x pnah paksa pn sesape utk baca blog ayu nie...
kalo rase x b'mnat n jengkel ngn blog ayu ni, jgn dijengah2 lagi..supaya anda2 tidak sakit ati...sbb ayu xnk tmbh dosa2 korg bile mengata ayu...(^_~)v




~ bukan mudah utk kita menyenangkan hati org len kerana bukan sume akn senang dgn ape yg kita lakukan tetapi sekurang2nye kita akn rase puas sbb dh b'usaha utk menyenangkan ati org len w/pn kadang2 ati kita t'luka ~


SELAMAT B'PUASA SUME...
i'allah kalo diberi kekuatan...ayu akan terus menulis...saya xkn mati duk kejian & umpatan anda2 di luar sana...(^_~)v

Sunday, July 10, 2011

Mengalirlah Dikau Andai Itu Yang Terbaik...

salam...hai sume..
kalo sebelum2 nie sume entry aYu pasal perkara2 yg hepi je kn..tp,arini aYu nk cte pasal tangisan...

nape ea tbe2 t'gerak ati aYu nk tulis entry cmnie??walhal selama nie sume entry aYu asik sruh korg senyum je kn??hehehe..(^_~)

mungkin sbb lately nie aYu selalu sgt diuji dengan perkara2 yg sedih..
n senang je air mata nie mengalir disebabkan perkara2 tu...huhuhu..(T____T)
seriously aYu mmg btul2 x mampu nk hadapi benda2 cmnie...

mulenye aYu cube gak tahan empangan nie supaya x roboh...tp, x mampu dh...pecah gak akhirnye...  
mgkin dh lebih muatan air mata kat empangan nie...2 yg t'burai gak 2...=P

mngkin sbb dh lme sgt x menangis, so rse lega sgt2 bile aYu dh kuarkan sedikit air mata 2...
harap2 empangan nie xkn pecah lagi r pasnie...
sile b'tahan ye wahai encik empangan...sian u nnt kalo pecah lagi...nk kne tadah semula plak air mata 2...kui3...(^_~)v

hehehe...kat bwah nie aYu cite psal manfaat menangis ye...sekali-sekala wat entry cmnie syok gak...asik nk senyum je..lupe plak nnt yg hidup nie ade pasang surutnye..skali-skala perlu gak merasa kesusahan 2...=P

sumber nie aYu dapat dr internet n blogger2 yg len....selamat m'baca..(^_~)v

mase aYu baby2 dulu..cmnie r aYu nangis kot..:P

nie antara 7 manfaat menangis yg aYu dpt cari..


1. Membantu penglihatan


Air mata ternyata membantu penglihatan seseorang, jadi bukan hanya mata itu sendiri. Cairan yang keluar dari mata dapat mencegah dehidrasi pada membran mata yang mampu membuat penglihatan menjadi kabur.


2. Membunuh bakteria

Tak perlu ubat titis mata, cukup air mata yang berfungsi sebagai antibakteria. Di dalam air mata terkandung cairan yang disebut sebagai “lisozom” yang dapat membunuh  90-95 % bakteria2 yang tertinggal dari keyboard komputer, pegangan tangga, bersin dan tempat2 yang mengandung bakteria, hanya dalam 5 minit.



3. Meningkatkan mood

Seseorang yang menangis bisa menurunkan tahap depresi kerana dengan menangis, mood seseorang akan pulih kembali. Air mata yang dihasilkan dari perbuatan menangis kerana emosi mengandungi 24% protein albumin yang berguna dalam meregulasi sistem metabolisme tubuh dibanding air mata yang dihasilkan dari iritasi mata.


4. Mengeluarkan racun

Seorang ahli biokimia, William Frey telah melakukan beberapa kajian tentang air mata dan menemukan bahawa air mata yang keluar dari hasil menangis karena emosional ternyata mengandungi racun.
Tapi jangan salah, keluarnya air mata yang beracun itu menandakan bahwa ia membawa racun dari dalam tubuh dan mengeluarkannya lewat mata.
ok..sya dh kuarkn racun 2..hrap2 xde dh racun dlm bdn nie..(^_~)v


5. Mengurangi stress

Bagaimana menangis bisa mengurangi stress ? Air mata ternyata juga mengeluarkan hormon stres yang terdapat dalam tubuh iaitu “endorphin leucine-enkaphalin” dan “prolactin.”
Selain menurunkan tahap stress, air mata juga membantu melawan penyakit2 yang disebabkan oleh stress seperti tekanan darah tinggi.


6. Membangun komuniti

Selain baik untuk kesihatan fizikal, menangis juga mampu membantu seseorang membangunkan sebuah komuniti. Biasanya seseorang menangis setelah menceritakan masalahnya di depan teman2nya atau seseorang yang mampu memberikan sokongan, dan hal ini akan meningkatkan kemampuan berkomunikasi dan juga bersosialisasi.


7. Melegakan perasaan

Semua orang rasanya merasa demikian. Meskipun kita didera berbagai macam masalah dan cubaan, namun setelah menangis biasanya akan muncul perasaan lega.
Setelah menangis, sistem limbik, otak dan jantung akan menjadi lancar, dan hal ini membuat seseorang merasa lebih baik dan lega. Keluarkanlah masalah di pikiranmu dengan menangis, jangan dipendam kerana kamu mampu menangis sepuas-puasnya.





biarkanlah ianya mengalir andai itu dapat melegakan kesakitan & kesedihan di hati ini...

Wednesday, July 6, 2011

biar LamBat janGan x post..:P

salam....hai suMe...
aYu just nk share ngn korg suMe tentang pengalaMaN 1st aYu b'juMpa ngn parents utk haRi t'buka sekolah...
kejadian nie b'laku kire2 2 mnggu lpas...
so,x t'lmbt lg rsenye utk aYu share kn..:P
bak kate pepatah omputih..'better late than never'..:P
kalo sebelum2 nie aYu cume m'jadi p'dgr je cikgu2 zaman sekolah dulu b'ckp ngn mak ayh ayu..
tp,skrg nie aYu plak yg kne b'ckp ngn parent2 pelajar...


fuhhhh..b'debar2 btul mse 1st tiMe nie..
ye r..tkut parents serang cikgu ngn soalan2 yg b'tubi2 kn...seriau cikgu dibuatnye nnt..:P

tp,naseb baik r sbb suMe parents dak kelas aYu jenis yg educated ckit..
bkn jenis yg laser2..sume cool je...sme2 mara ank 2...syiookkkk r parents2 nie...hehehe...(^_~)v

disebabkn parents suMe cool2..so,cikgunye mampu r t'senyum lebar..x caye tgk r pic kat bwh nie...=P


lotihh eden t'senyum selama hmpir 4 jam lebih 2..=P

parents yg sabo menunggu...(^_~)v

pengalaman yg sgt best spnjng b'sembang ngn parents...mcm2 idea yg dpt aYu share ngn dieorg...
thanks kpd parents pelajar2 1 seroJa yg sudi meluangkan mase utk b'jumpa dgn cikgu yuMi nie..hehehehe..(^_~)v



Friday, July 1, 2011

arrggghh..cpatNye...

saLaM...hai suMe....
sedaR x sedar ariNi dh 1 juLai tuuu....
b'maksud dh 7 buLan aYu b'gelar 'ciKGu'

sekejap kn maSe b'Lalu...
mcm2 yg aYu dh laLui seLaMa 7 buLaN nie...
raSe pahit..maNis..MasaM...tawar...keLat...n segala2 perasa yg len r...

di keSeMpatan ini, aYu nk wish tahNiah r kat ahLi ruMah sukaN aYu iaitu uMah hiJau @ naMa gLamerNye tRopiKa di ataS keMenanGan seMasa haRi suKan sekolah semaLam...kaMo suMe mmg mantap r....(^_~)v

pape pn,saY thanks kepada 'caMera Ladies' di bwah nie...smngat 2 shoot gMbar di haRi kejadiaN semaLam..=P

eahh..mcm knal r awek nie...=P




jurugambar plak yg pose lebih2 ea...:P

gmbar2 yg Len nnt ye aYu upLoad kat muKe buku..:p

sedia utk shoot acara esok plak...LaRiaN 1 MuriD 1 SuKan....weee..(^_~)v

joM kite b'lari sok cikGu2 seMaLaysiA...hehehehe....


Wednesday, June 22, 2011

speechLess!!!!!

salam..hai suMe..
sowi r agak bizi ckit semenjak 2 menjak nie..
mne ngn demamnye last week..pas2, p'siapan ari sukan lagi..
x b'kesempatan nk m'jengah blog kesyangan ayu nie...

aYu xde pape nk cite skrg nie..
sbb ngh kepenatan akibat t'lalu ghairah m'jadi 'camera lady' utk acara2 di sekolah 2 3 arinie..
nnt aYu share gmbr2 yg aYu amik k..
seLepaS sesi edit-mengedit seLesai...:p


k..nytes suMe...senYuM r w/pn anda tdo k..(^_~)v



Tuesday, June 14, 2011

weLcoMe back to schooL...(^_~)v

saLam..hye anda2..:))

pjam celik pejam celik skjp je cuti skolah dh abis ea???
rse mcm x ckup plak cuti w/pn 2 mnggu...(tamak btul cikgu nie kn??)..kui3..=P

al-maklum bin al-maktub r ye..selepas b'ari2 b'cuti + b'senang-lenang tanpa bebanan keje n hiruk-pikuk suara pelajar aYu yang suke m'jerit2 nie, akhirnye arini b'tarikh 13/6 nie kne r tempuh sume 2 semula...
nk wat cmne kn...amanah yg diberikan perlu r dilaksanakan...w/pn mud b'cuti 2 x surut2 lg..:P




disebabkan arini ari isnin..so,majoriti cikgu2 sekolah ayu m'alami sindrom 'iSNiN biRu'..
bukan setakat cikgu je..stdnts pn sme je...dalam kelas sibuk pot pet pot pet psal pngalaman cuti mreka...pening kpale cikgu yg x pham dieorg chong cheng chong cheng 2..(*_*)


sume muke mcm x mandi pg je..monyok je smcm..

n arini pn aYu msuk klas blur2 gak r...mud x smpai lg 2..kui3..:P


tgk r pljr2 nie..ari 1st p'hmpunan dh t'lentok2...uish3..

pape pn, tugas sbgai seorg p'didik perlu gak dilaksanakan..
semoga mud ayu kembali seperti sediakala...wee...(^_~)v

There was an error in this gadget
Related Posts with Thumbnails